Harold D. Schuster is a Actor, Director, Assistant Camera and Editor American born on 1 august 1902 at Cherokee (USA)
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Birth name Harold D. SchusterNationality USABirth 1 august 1902 at Cherokee (
USA)
Death 19 july 1986 (at 83 years) at Westlake Village (
USA)
Harold D. Schuster ( August 1, 1902 – July 19, 1986) was an American editor and film director. In 1937 he made Wings of the Morning, the first-ever three-strip Technicolor film shot in Europe.
While the majority of Schuster's directorial output can be considered routine, there are two acknowledged gems among them. His 1954 film noir triller Loophole is a fast-paced, well-acted drama about a bank teller framed for a $50,000 embezzlement and his efforts to clear his name, and his 1957 Dragoon Wells Massacre is, despite its potboiler title, an actionful, tightly made western with some surprising plot twists in which many of the characters aren't quite what they seem to be.
Biography
C'est comme acteur que Harold D. Schuster fit ses débuts au cinéma, une carrière qu'il ne mit pas longtemps à abandonner, pour s'orienter vers la technique cinématographique, devenant monteur — c'est lui qui réalisa le montage de L'Aurore (Sunrise : A Song of Two Humans, 1927) de Murnau, et il travailla notamment sur des films d'Allan Dwan, Alexander Korda, Victor Fleming et Frank Lloyd —, puis finalement réalisateur.
Parmi bon nombre de réalisations sans grande ambition, on trouve néanmoins dispersées çà et là dans son œuvre quelques perles. Ainsi, Mon amie Flicka (My friend Flicka, 1943), qui raconte l'histoire d'un garçon et d'un cheval extraordinaire, remporta un vif succès au moment de sa sortie. Schuster a également tourné quelques thrillers dignes d'intérêt, comme Loophole (1954), dans lequel le guichetier d'une banque est pris dans une histoire de détournement de fonds. De lui également La Poursuite fantastique (Dragoon Wells Massacre, 1957), un solide western, avec pour protagonistes deux groupes de voyageurs obligés de se liguer pour venir à bout d'Indiens belliqueux.
À la fin de sa carrière, Schuster se tourna vers la télévision, pour laquelle il tourna des épisodes de différentes séries.
Best films
(1927)
(Assistant Camera)
(1927)
(Editor)
(1928)
(Editor) Usually with