Search a film or person :
FacebookConnectionRegistration
The Naked Eye is a american film of genre Documentary directed by Louis Clyde Stoumen released in USA on 1 january 1956 with Raymond Massey

The Naked Eye (1956)

The Naked Eye
If you like this film, let us know!
  • Infos
  • Casting
  • Technical infos
  • Photos
  • Videos
  • Film quotes
  • Characters
  • Music
  • Awards

The Naked Eye is a 1956 American documentary film about the history of photography directed by Louis Clyde Stoumen. It was nominated for an Academy Award for Best Documentary Feature.

Actors

Raymond Massey

(Sprecher)
Trailer of The Naked Eye

Bluray, DVD

Streaming / VOD

Source : Wikidata

Comments


Leave comment :

Suggestions of similar film to The Naked Eye

There are 44 films with the same actors, 3 films with the same director, 8856 with the same cinematographic genres, 2551 films with the same themes (including 2 films with the same 3 themes than The Naked Eye), to have finally 70 suggestions of similar films.

If you liked The Naked Eye, you will probably like those similar films :
Black Fox: The Rise and Fall of Adolf Hitler, 1h26
Directed by Louis Clyde Stoumen
Origin USA
Genres War, Documentary, Historical
Themes Documentary films about historical events
Actors Marlene Dietrich
Rating68% 3.4210353.4210353.4210353.4210353.421035
Le film retrace la montée du nazisme en Allemagne et la carrière d'Adolf Hitler sous la forme d'une allégorie. Clyde Stoumen ose une comparaison entre le chef du parti nazi et le Goupil de la fable. Il y intercale des documents d'actualité, une série de gravures des dessins de Von Kaulbach et de Gustave Doré ainsi que des caricatures américaines.
The Declic Years, 1h5
Directed by Raymond Depardon
Origin France
Genres Documentary
Themes Documentary films about the visual arts, Documentaire sur une personnalité, Autobiographical documentary films, Photographie
Rating72% 3.619813.619813.619813.619813.61981
Dans ce film, le photojournaliste de l'agence Magnum, filmé en gros plan, présente et raconte ses documents et souvenirs photographiques de 1957 à 1977, c'est-à-dire les vingt premières années de son travail photographique, depuis ses premiers clichés dans la ferme de ses parents jusqu'aux films sur le Tchad. Réalisé en 1983, il est sorti en 1984 et a reçu le Prix des Rencontres d'Arles cette même année.
War Photographer, 1h36
Directed by Christian Frei
Origin Suisse
Genres Documentary
Themes Films about writers, Films about journalists, Documentary films about the visual arts, Documentary films about war, Documentary films about historical events, Documentaire sur une personnalité, Photographie
Rating78% 3.943793.943793.943793.943793.94379
Le documentaire porte sur le photographe de guerre américain James Nachtwey. Dans l'un des innombrables foyers de guerre de la planète, au cœur de la souffrance, de la mort, de la douleur et du chaos, le photographe James Nachtwey cherche l'image dont il pense qu'elle pourra être publiée.
The Five Obstructions, 1h30
Directed by Lars von Trier, Jørgen Leth
Origin Danemark
Genres Drama, Documentary, Anthology film
Themes Films about films, Seafaring films, Films about sexuality, Transport films, Films about prostitution, Documentary films about business, Documentary films about the visual arts, Documentary films about the film industry, Documentaire sur une personnalité, Documentary films about prostitution, Documentary films about films
Actors Patrick Bauchau, Jørgen Leth, Lars von Trier, Alexandra Vandernoot, Anders Hove, Bent Christensen
Rating73% 3.6949653.6949653.6949653.6949653.694965
Lars von Trier prétend que le court-métrage Det perfekte menneske de Jørgen Leth sorti en 1967 est son film préféré. Dans le but de lui rendre hommage, mais d'une manière perverse, à la fois manipulatrice et créatrice, il propose à l'auteur du film original, son compatriote Jørgen Leth, de détruire et de reconstruire autrement ce court-métrage. Il défie Leth d'en tourner cinq remakes. Pour chaque projet, il lui impose de nouvelles « obstructions », consignes, restrictions, interdictions plus ou moins arbitraires, l'obligeant à repenser l'histoire, l'esthétique et les personnages de son film. Il s'ensuit à chaque épreuve un feed back entre les deux hommes où Lars von Trier, dans une sorte de position de « directeur de conscience », à la limite de l'humiliation, semble prendre à cœur de déconstruire et détruire ce que Jørgen Leth a réalisé.