Mr. and Mrs. Kalou organize the birthday of their daughter, imagined as a small ceremony with five guests. The five guests envisaged become twenty, Gohou (the president of the young people of the district), Abass and another friends will sow the discord.
Une ville avec ses problèmes. Une bande d’enfants de la rue vit d’expédients et se débrouille avec fierté.La police les poursuit nuit et jour. Ils sont énergiques, débrouillards et pleins de vitalité.Rejetés par leurs parents et le monde en général, ils se sentent fortement solidaires.Ablakon est un personnage d’autre facture. Un délinquant adulte et un escroc.Affichant la pose d’un homme d’affaires prospère, il a trompé une quantité de gens.Voila qu’il retourne au village avec un complice pour persuader les crédules des attraits de la vie en ville. Éblouis par son comportement extravagant plusieurs jeunes le suivent. Mais ils comprendront vite leur erreur.
Un jeune cadre africain rentre dans son pays après avoir passé quinze années d’études en France. Il obtient un poste de Directeur Général de l’architecture. Après son installation, il décide d’aller rendre visite à sa famille au village, accompagné de sa femme et ses enfants.
In West Africa during the late 17th century, King Adanggaman leads a war against his neighboring ethnic groups, ordering his soldiers to torch enemy villages, kill the elderly and capture the healthy to sell to the European slave traders. When his village falls prey to one of Adanggaman's attacks, Ossei manages to escape, but his family is murdered except for his captured mother. Chasing after the soldiers in an effort to free her, Ossei is befriended by a fierce warrior named Naka.
Mango, ancien pêcheur, se tourne vers l'agriculture, suite aux recommandations de plus en plus pressantes de sa femme Adjoba. Cependant, Mango tombe gravement malade et pour sacrifier à la tradition, son frère cadet prend les rênes de la famille. Ce dernier, sur les conseils d'Akreman, sa belle-sœur, confie Mango aux soins du féticheur qui ne réussit qu'à faire empirer son état de santé.
In this scathing satirical drama that takes place in a village of West Africa, an untutored pig-keeper who has been thrown out of his home falls into a river and has a vision which sends him back to his people to save them for Jesus Christ, introducing himself as Magloire I, “the cousin of Christ.” A little crazy, a little robber, while some think he is a charlatan and others think he is a prodigy, he reigns as an absolute master and pushes his convictions to extremes, like being crucified. This movie recalls with humour the proliferation of sects and the outrageous acts they can convey in a continent like Africa, tossed about tradition, modernity and power.
Demi-Dieu (Demigod) is a wealthy farmer and village head with five wives. When he decides to marry a sixth, young Binta, to have one for each day of the week (apart from Sunday, the day of rest), his five wives become discontent. Binta, a modern, self-confident woman, doesn't want to be kept in line. Soon there is conflict with her husband as well as with the other five wives, creating comic relief.
Bouka is a gifted young teenager. He lives with his parents in a village and forms with them a solid family. His father gives him a traditional education close to the nature. Unfortunately this happiness will be troubled by the brutal death of the father… Remained widow Bouka's mother will suffer the consequences of a relentless traditional principle. She becomes the new wife of the nephew of her late husband, Bouka doesn’t accepts this new condition of her mother. He suspects his stepfather to be involved in his father's death. He stops to go to school and organizes a gang in the forest.
En 1988, la jeunesse sénégalaise descend dans la rue pour contester la réélection du président Abdou Diouf. Ces manifestations ont été les premiers signes d’une rupture générationnelle. C’est dans ce contexte qu’est né le mouvement « Boul Fallé », qui signifie « se foutre de tout et tracer sa route ». Dès le départ, Boul Fallé va se distinguer en s’exprimant dans la musique hip-hop et dans la lutte avec frappe. La réalisatrice Rama Thiaw sans faire l’historique de ce mouvement cherche à en restituer l’énergie. Des studios d’enregistrement de la banlieue de Pikine aux arènes de sable, sa caméra nous entraîne dans le rythme de ceux qui ont choisi de redevenir ce qu’ils sont : de nobles guerriers.