Une étude approfondie, à travers plus de 200 classiques modernes, qui se penche sur le phénomène du teen-movie. Le film se concentre sur la période allant de 1995 à 2004 et revisite des comédies telles que Clueless, Dangereuse Séduction ou encore Lolita Malgré moi.
The documentary looks at the story behind Superman Lives, a film that was cancelled only three weeks before filming was set to begin. In the film Schnepp interviews several people involved with the development of the project and shows artwork and designs that would have been featured in Superman Lives if it had been made. Though the Run time is 104 minutes, there is an extended version of the film.
Bonjour Studio ! suit l'élaboration du film dramatique de Joseph Morder : La Duchesse de Varsovie. Il s'agit donc autant d'un documentaire sur le cinéma et plus particulièrement la fabrication d'un film entièrement tourné en studio que d'un making-of.
Le film aborde, par des dizaines de vidéos YouTube amateurs compilées, la guerre civile syrienne. Il narre la destruction et les atrocités commises lors de la guerre, filmées par des téléphones mobiles et postées sur Internet, compilées avec des plans tournés par Wiam Bedirxan pendant le siège de Homs (2011-2014). Le montage a été réalisé en association avec Ossama Mohammed, en exil à Paris, et les deux réalisateurs expriment leurs impressions personnelles.
In Lost Soul Gregory looks at the filming of The Island of Dr. Moreau, specifically the period during which director Richard Stanley spent on the project. Stanley was brought on to the project early but was fired only a few days after principal photography began and was replaced by John Frankenheimer. The documentary looks into Stanley's vision for the film, as he had spent years working on the movie's script and had intended for Bruce Willis to star as Edward, a role that was later given to Val Kilmer- a move that Stanley viewed as a mistake. Lost Soul features interviews with several people involved with the movie's production and focuses on various aspects of the film, including numerous changes to the script and reports that Kilmer was difficult to deal with on set.
Le film présente James Franco et Travis Mathews dans leur propre rôle, travaillant ensemble sur un projet de film dont le but est d'imaginer et de recréer les 40 minutes du film La Chasse sorti en 1980, contenant des scènes à caractère sexuel explicite, qui avaient alors été censurées et supprimées. Les autres acteurs présents à l'écrans sont Val Lauren, Christian Patrick, Brenden Gregory, Brad Roberge, Colin Chavez et A.J. Goodrich.
Ce film s'intéresse à la vie des acteurs du film réalisé par Fernando Meirelles et Katia Lund en 2002. Ce documentaire montre les différents résultats qu'eût ce succès mondial dans la vie de chacun de ses acteurs.
Au début des années 1970, après les succès en Europe des films El Topo et La Montagne sacrée, le producteur français Michel Seydoux propose au réalisateur Alejandro Jodorowsky de produire son prochain film, lui laissant carte blanche. Jodorowsky se lance alors dans son projet le plus ambitieux : l'adaptation du roman Dune de Frank Herbert, qu'il n'a pas lu au départ, donnant par hasard le nom de cette œuvre à Seydoux car il en a entendu du bien par un ami. Mais, stimulé par le roman, il souhaite en faire une expérience spirituelle qui changera la vision des spectateurs, ce projet devenant pour lui un idéal mystique et conceptuel, du fait notamment de la présence dans le roman de l'épice, qu'il relie avec les excès de son époque (utilisation du LSD par les hippies, etc.).
Rewind This ! est un documentaire consacré au boom des VHS, de la révolution que l'apparition et la prolifération des cassettes vidéos ont entrainé, et leurs conséquences aujourd'hui. Un film drôle, nostalgique, qui parvient à raconter une certaine histoire du cinéma de genre et de cinéma bis, et où interviennent Cassandra 'Elvira' Peterson, Frank Henenlotter ou encore Mamoru Oshii.
Rob Kuhns interviews a range of authors, critics, and filmmakers about the impact, legacy, and enduring popularity of Night of the Living Dead. Romero describes the film's background, production, and distribution, including how it accidentally fell into the public domain. Fessenden describes Night of the Living Dead 's aspects of postmodernist film, including an early commentary on horror films inside of a horror film – Johnny's taunting of his sister, Barbra, in the opening graveyard scene. Hurd cites the film as an influence on her own work as executive producer of The Walking Dead. Mitchell, among other things, describes how the film presents a strong Black male as the protagonist of a film without resorting to racial commentary. The final scene, in which Duane Jones' character, Ben, is killed by a posse is compared to historical footage of 1960s lynch mobs and police brutality, and scenes of violent zombie attacks are compared to footage from Vietnam broadcast on television.
Žižek appears transplanted into the scenes of various movies, exploring and exposing how they reinforce prevailing ideologies. As the ideologies undergirding cinematic fantasies are revealed, striking associations emerge: from nuns advising following your desires at The Sound of Music to the political dimensions of Jaws. Taxi Driver, Zabriskie Point, The Searchers, The Dark Knight, John Carpenter’s They Live (“one of the forgotten masterpieces of the Hollywood Left”), Titanic, Kinder Surprise eggs, verité news footage, the emptiness of Beethoven’s "Ode to Joy", and propaganda epics from Nazi Germany and Soviet Russia all inform Žižek’s psychoanalytic-cinematic argument.
The film interviews fans of The Shining who, using their own brands of film analysis, connect Kubrick's film with (among others) genocide of Native Americans, the Holocaust, and the Apollo 11 moon landing. The interviewees are not seen in Room 237, but rather, their commentaries and claims about the film are heard over a variety of visual clips (primarily from the film The Shining itself) which loosely connect with their dialogue.