Au sein d'un groupe de jeunes femmes, étudiantes à Alger, durant la décennie noire, Nedjma (personnage interprété par Lyna Khoudri), étudiante en français, rêve de devenir styliste de mode. Elle se faufile régulièrement avec son amie Wassila hors de sa résidence universitaire pour aller en boîte de nuit et en profite pour vendre ses créations à d'autres jeunes filles. Mais elle est confrontée à la violence de la guerre civile et aux pressions de plus en plus fortes pour qu'elle se conforme aux normes morales et vestimentaires dictées par les islamistes. Sa soeur Linda est assassinée. Elle refuse de se soumettre et décide d’organiser un défilé de mode au sein de sa résidence universitaire, et de dessiner les modèles sur le thème du haïk, la grande pièce rectangulaire qui fait le vêtement traditionnel aux femmes algériennes. Confrontée à de nombreux obstacles, dont la destruction de sa collection par des extrémistes islamistes, elle et ses amies décident d'organiser le défilé coûte que coûte. Il sera interrompu par des hommes armés de mitraillettes, et Nedjma n'échappera à la mort que de justesse.
Dans le monde de la mode du Londres des années 1950, le couturier Reynolds Woodcock, proche de sa sœur Cyril, est engagé pour dessiner les vêtements des gens de la haute société, tel que les stars de cinéma, les héritières ou les mondains, et de la famille royale. Un jour, il rencontre Alma, une jeune femme qui devient sa maîtresse et surtout sa muse.
Le célèbre mannequin Derek Zoolander reprend du service alors qu'un tueur en série s'en prend à des célébrités. Avec l'aide d'Hansel et de la belle Valentina, Derek va se retrouver en plein milieu d'une grande affaire et recroiser la route d'un vieil ennemi...
In 1951, Myrtle "Tilly" Dunnage returns to her hometown of Dungatar, to take care of her ill mother, Molly. Tilly was sent out of town at the age of ten because of false accusations of murder. Tilly, an expert dressmaker trained by Madeleine Vionnet in Paris, transforms the locals with her couture creations and in the process, exacts revenge on the people who wrongly accused her of murder all those years ago.
La vie d'Yves Saint Laurent, majoritairement entre 1967 et 1976, période « sombre » du couturier avec ses tourments professionnels et affectifs ainsi que sur ses relations avec le dandy Jacques de Bascher et celui qui est déjà son compagnon, Pierre Bergé. Le film se concentre sur ses méthodes de travail, sa rencontre avec ses deux muses, Loulou de la Falaise et Betty Catroux, les excès de ses nuits durant lesquelles le couturier sort beaucoup, mais surtout sur l'isolement quotidien et la pression exercée sur Saint Laurent.
"We all get dressed for Bill", says Vogue editor Anna Wintour. The Bill in question is New York Times photographer Bill Cunningham. For decades, this Schwinn-riding cultural anthropologist has been obsessively and inventively chronicling fashion trends and high-society charity soirées for the Times 's Style section in his columns "On the Street" and "Evening Hours".
The film begins with Carrie, Samantha, Charlotte, and Miranda meeting up with each other which turns into a flashback to how Carrie arrived in New York City in 1986, then met Charlotte one year later, Miranda in 1989. She also met Samantha, when she was bartender at a bar but she doesn't tell a year.
Gay Austrian fashion reporter Brüno Gehard is fired from his own television show, Funkyzeit mit Brüno (Funkytime with Brüno) after disrupting a Milan Fashion week catwalk (whose audience included Paul McCartney), and his lover Diesel leaves him for another man. Accompanied by his assistant's assistant, Lutz, he travels to the United States to become "the biggest gay Austrian celebrity since Hitler".
Several years after leaving the orphanage where her father abandoned her, a young Gabrielle Chanel finds herself working in a provincial bar. She is both a seamstress for the performers and a singer, earning the nickname 'Coco' from the song she sings nightly with her sister. A liaison with the charismatic Baron Balsan (Belgian actor Benoît Poelvoorde) gives her an entry into French high society, and a chance to develop her gift for designing increasingly popular hats.
An introductory scene takes place in Paris in 1913, where Coco Chanel attends the first, scandalous performance of Igor Stravinsky’s The Rite of Spring. The rhythmic dissonance of the score and the surprising choreography of the piece result in heckling and outrage among much of the audience. But Chanel is impressed by Stravinsky and his music.
The film revolves around the making of the Vogue September 2007 issue. (The September Vogue is traditionally the biggest, most important issue of the year.) It depicts the effort that goes into making the magazine, and the passion that Grace Coddington, a former model turned creative director and the only person who dares to stand up to Anna Wintour, has for the highly regarded fashion magazine. In the film, Coddington is often portrayed as the leading victim to Wintour's aggressive personality. The relationship between Wintour and Coddington reveals itself to be symbiotic, as Wintour recognizes Coddington's expertise and keen eye for design. In the end, Wintour approves most of Coddington's ideas and they appear in the final version of the September issue.