Search a film or person :
FacebookConnectionRegistration
Abigail Breslin is a Actor American born on 14 april 1996 at New York City (USA)

Abigail Breslin

Abigail Breslin
If you like this person, let us know!
Birth name Abigail Kathleen Breslin
Nationality USA
Birth 14 april 1996 (24 years) at New York City (USA)

Abigail Kathleen Breslin (born April 14, 1996) is an American actress and singer. She appeared in her first commercial when she was three years old, and in her first film, Signs (2002), at the age of five. Her other film roles include Little Miss Sunshine (2006), for which she was nominated for the Academy Award for Best Supporting Actress, No Reservations (2007), Nim's Island (2008), Definitely, Maybe (2008), My Sister's Keeper (2009), Zombieland (2009), Rango (2011), August: Osage County (2013), The Call (2013), Ender's Game (2013), and Perfect Sisters (2014). In September 2015 she began performing in the horror comedy anthology Scream Queens on FOX, in which she has her first regular role on a television series.

Biography

Enfance et débuts précoces
Née à New York, Abigail est la benjamine de Kim, manager, et de Michael Breslin, expert en télécommunications. Elle a deux frères aînés, Ryan (né en 1985) et Spencer (né en 1992), qui sont tous deux acteurs et musiciens.

Elle a été prénommée Abigail en hommage à Abigail Adams, l'épouse du deuxième président des États-Unis, John Adams.

En 1999, à l'âge de 3 ans, Abigail lance sa carrière en tournant dans une publicité pour la chaîne de magasins de jouets Toys "R" Us.

En 2002, à l'âge de 5 ans, elle tourne dans son premier long métrage, le film de science-fiction Signes - aux côtés de Mel Gibson et Joaquin Phoenix. Cette production reçoit de bonnes critiques et rencontre le succès au box-office, avec une recette de 408 millions de dollars (340 millions d'euros) dans le monde entier. La performance d'Abigail lui vaut de très bonnes critiques.

En 2004, elle joue dans la comédie dramatique Fashion Maman avec son frère Spencer et l'actrice Kate Hudson mais cette production est très mal accueillie par les critiques. La même année, elle joue un rôle mineur dans la comédie Un mariage de princesse avec Anne Hathaway et Julie Andrews mais elle est le rôle principal du drame indépendant Keane. Cette petite production bénéficie d'une sortie limitée dont la recette s'élève à seulement 394 390 dollars dans le monde entier, mais reçoit des critiques positives, ainsi que la performance d'Abigail.


Révélation au cinéma (années 2000)

C'est en 2006 qu'elle décroche le rôle qui la révèle au grand public, à l'âge de 10 ans. Little Miss Sunshine est une comédie dramatique dans laquelle elle joue le rôle d'Olive Hoover, une jeune candidate d'un concours de beauté qui est la cadette d'une famille dysfonctionnelle. Elle n'avait que 6 ans lorsqu'elle a obtenu ce rôle, soit quatre ans avant le tournage. Ses partenaires, Greg Kinnear et Alan Arkin, ont déclaré qu'ils étaient « éblouis devant son sérieux et son professionnalisme durant le tournage ».

Le film rencontre un important succès commercial. La performance d'Abigail a eu énormément de critiques positives. Grâce à ce rôle, Abigail est nommée pour les Screen Actors Guild Awards, ainsi que pour les Oscars du cinéma dans la catégorie « Meilleur second rôle féminin » ; elle devient alors la quatrième plus jeune actrice à être nommée dans cette même catégorie.

Durant cette période, elle apparaît dans les séries à succès Grey's Anatomy et Ghost Whisperer.

Le 25 février 2007, à seulement 10 ans, Abigail co-présente la 79e cérémonie des Oscars avec Jaden Smith. Le 27 octobre 2007, elle a fait ses débuts au théâtre avec la pièce Right You Are (If You Think You Are) à New York. Toujours en 2007, elle figure à la huitième place dans la liste des « revenus des artistes de Young Hollywood » - ayant un revenu de 1,6 million de dollars en 2006.


Elle est ensuite à l'affiche de deux comédies romantique : D'abord Le Goût de la vie - incarnant la nièce du personnage de Catherine Zeta-Jones. Le film a globalement reçu des critiques négatives, mais il réalise de bons scores au box-office, avec une recette s'élevant à 92 millions de dollars (72 779 360 euros). Puis, Un jour, peut-être - où elle joue le rôle de la fille d'un homme fraîchement divorcé (interprété par Ryan Reynolds). Le film reçoit globalement de bonnes critiques.
En 2008, à l'âge de 12 ans, elle partage la vedette, aux côtés de Jodie Foster, du film fantastique australien L'Île de Nim. Cette grosse production reçoit des critiques mitigées, mais est un succès financier avec une recette de 100 millions de dollars. La même année, elle joue le rôle principal de la comédie dramatique Kit Kittredge : An American Girl . Cette production indépendante reçoit des critiques favorables et réalise une recette de 17 millions de dollars (13 448 360 euros). La performance d'Abigail la confirme auprès de la critique.

En 2009, à l'âge de 13 ans, elle joue dans le drame Ma vie pour la tienne où elle incarne une jeune fille qui ne souhaite plus faire de don d'organes pour sauver sa sœur - atteinte d'une leucémie. Au départ, les sœurs Dakota et Elle Fanning étaient pressenties pour les rôles de Kate et Anna ; cependant, Dakota a refusé de se raser la tête pour le rôle de Kate, elles ont donc été remplacées par Sofia Vassilieva et Abigail. Le film a reçu des critiques mitigées, mais a eu un grand succès au box-office.

Toujours en 2009, elle rejoint la comédie d'horreur Bienvenue à Zombieland - succès critique et public.

En février 2010, à l'âge de 13 ans, Abigail joue pour la première fois à Broadway dans le rôle d'Helen Keller, une célèbre activiste sourde, muette et aveugle des années 1920, dans la pièce Miracle en Alabama. The Alliance for Inclusion in the Arts, un groupe de défense des acteurs sourds et aveugles, ont critiqué la production pour ne pas avoir pris une actrice réellement sourde, muette et aveugle pour jouer Helen Keller. L'un des producteurs, David Richenthal, a défendu leur décision en déclarant qu'ils avaient besoin d'une jeune actrice connue : « Il est d'une naïveté de croire que, de nos jours, nous pouvons vendre des tickets d'une pièce de théâtre uniquement sur le potentiel de la production pour que ce soit un grand spectacle, ou sur le potentiel d'une actrice pas connue pour que ce soit une grande performance. ». La performance d'Abigail a globalement reçu d'excellentes critiques. Cependant, les tickets ne se sont pas bien vendus et la pièce s'est arrêtée en avril 2010.

En septembre 2009, Abigail tourne dans la ville de Des Moines, dans l'Iowa, le film Janie Jones dont elle est l'héroïne ; une jeune fille de 13 ans qui a été abandonné par sa mère (interprétée par Elisabeth Shue) et qui informe le célèbre rockeur, Ethan Brand (interprété par Alessandro Nivola), qu'elle est sa fille. Le film est sorti en septembre 2010, lors du festival international du film de Toronto.


Confirmation en demi-teinte et télévision (années 2010)

En 2011, elle double la voix du personnage Priscilla, une souris, dans le film d'animation Rango. La même année, elle fait partie de la distribution chorale réunie pour la comédie romantique Happy New Year de Garry Marshall - elle joue la fille rebelle du personnage de Sarah Jessica Parker et la petite amie du personnage de Jake T. Austin. Le film est un succès au box-office mais il est, en revanche, laminé par la critique.

En 2013, elle joue dans le thriller The Call aux côtés de l’oscarisée Halle Berry, en dépit d'un accueil critique globalement mitigé, le film rencontre le succès au box-office. Cette même année, elle joue dans une petite production, le film d'horreur Haunter. Elle est aussi à l’affiche du blockbuster La Stratégie Ender, une adaptation cinématographique du roman éponyme de l'auteur Orson Scott Card, mais dont les résultats sont nettement en déca des attentes de la production.

En juillet 2012, à l'âge de 16 ans, elle décroche le rôle de Jean Fordham dans le drame Un été à Osage County qui lui permet de donner la réplique aux actrices réputées Julia Roberts et Meryl Streep. Le film sort le 27 décembre 2013 et reçoit des critiques positives.

En 2014, Abigail est à l'affiche de plusieurs productions : Le film d'action Wicked Blood, présenté au Festival international du film de Santa Barbara sort directement en vidéo; tout comme Final Girl. Elle donne la réplique à Georgie Henley et Mira Sorvino dans le thriller Perfect Sisters, mais cette production passe inaperçue, lorsque Maggie qu'elle porte aux côtés d'Arnold Schwarzenegger, divise les critiques et est un échec cinglant au box-office suite à une sortie limitée.


Ces différents revers l'amène à se tourner vers la télévision, elle qui n'a, jusqu’à alors, jamais eu de rôles réguliers.
Entre 2015 et 2016, elle est ainsi membre de la distribution principale de la série Scream Queens. Cette fiction, créée par Ryan Murphy, combine horreur et comédie et lui permet de renouer avec les cérémonies de remises de prix populaires comme les People's Choice Awards et les Teen Choice Awards. Elle y incarne Chanel #5, une jeune femme riche mais incomprise, qui assiste à une série de meurtres des plus parodiques.

La série est cependant annulée après la deuxième saison à la suite d'une baisse des audiences et de la difficulté de trouver un scénario plausible pour une potentielle troisième saison. Au cinéma, elle reste dans le même registre en rejoignant la distribution de la comédie d'action horrifique Fear, Inc., un autre vidéofilm.

En 2017, elle est la vedette du téléfilm Dirty Dancing. C'est un remake du film Dirty Dancing de Emile Ardolino (1987). Dans cette adaptation transposée au petit écran, elle reprend le rôle de Jennifer Grey. En dépit d’un certain succès d’audiences au moment de sa diffusion américaine, les critiques sont très mauvaises. La même année, elle fait un retour précautionneux vers le cinéma indépendant en étant à l'affiche de la comédie dramatique Freak Show avec AnnaSophia Robb, Bette Midler et Laverne Cox.

En 2019, près de 10 ans après le premier volet, l'actrice retrouve le personnage de Little Rock pour Bienvenue à Zombieland 2.


Vie privée
D'octobre 2013 à 2014, Abigail a été en couple avec Jack Barakat, le leader du groupe All Time Low, de huit ans son aîné.

Abigail a également entretenu une relation avec Michael Clifford, membre du groupe australien 5 Seconds of Summer. En novembre 2014, Abigail compose une chanson, intitulée You Suck (Tu crains, en français), qui évoque sa relation passée en 2013 avec celui-ci.

Best films

Signs (2002)
(Actress)
Rango (2011)
(Actress)
New Year's Eve (2011)
(Actress)
Zombieland (2009)
(Actress)
Little Miss Sunshine (2006)
(Actress)
August: Osage County (2013)
(Actress)

Usually with

Robert Vince
Robert Vince
(2 films)
Rhett Reese
Rhett Reese
(2 films)
Rhett Reese
Rhett Reese
(2 films)
Source : Wikidata

Filmography of Abigail Breslin (34 films)

Display filmography as list

Actress

Stillwater
Stillwater (2020)

Directed by Tom McCarthy
Origin USA
Genres Drama, Thriller
Actors Matt Damon, Abigail Breslin, Camille Cottin, Deanna Dunagan
Roles Allison

Bill Baker, un foreur de pétrole originaire de l'Oklahoma se rend à Marseille pour y retrouver sa fille emprisonnée, accusée d'un meurtre qu'elle jure ne pas avoir commis.
Zombieland: Double Tap, 1h39
Directed by Ruben Fleischer
Origin USA
Genres Comedy, Horror comedy, Action, Horror
Themes Medical-themed films, Post-apocalyptic films, Zombie films, Films about viral outbreaks, Comedy horror films
Actors Woody Harrelson, Jesse Eisenberg, Emma Stone, Abigail Breslin, Rosario Dawson, Zoey Deutch
Roles Little Rock
Rating68% 3.4020553.4020553.4020553.4020553.402055
Dix ans après, Tallahassee, Columbus, Wichita et Little Rock font toujours équipe et luttent ensemble pour survivre face aux zombies, qui avec le temps ont évolué : parmi les zombies simples sont apparus les « Homer », en surpoids et simples d'esprit, les « Hawking », capables de stratégie, les « ninjas », rapides et silencieux, mais surtout les « T-800 », plus féroces et résistants aux balles. Le groupe trouve un temps refuge dans la Maison-Blanche. Mais des tensions apparaissent dans le groupe : Columbus et Wichita vivent leur petite vie de couple jusqu'à ce que Columbus demande la main de Wichita, et Tallahassee « couve » Little Rock comme un père, alors que cette dernière, devenue jeune adulte, a des envies d'ailleurs et d'être avec des gens de son âge. Une nuit, Wichita et Little Rock décident de partir à bord de la voiture blindée et surarmée de Tallahassee.
Fear, Inc.
Fear, Inc. (2016)

Origin USA
Genres Thriller, Comedy, Horror
Themes Comedy horror films
Actors Lucas Neff, Caitlin Stasey, Chris Marquette, Eric Lange, Mark Moses, Leslie Jordan
Roles Jennifer Adams
Rating56% 2.802332.802332.802332.802332.80233
Une bande de gentil fous montent une entreprise : contre salaire, ils proposent de créer vos pires peurs. Mais un client va leur demander d'aller trop loin...
Dirty Dancing, 2h10
Directed by Emile Ardolino, Wayne Blair
Origin USA
Genres Drama, Musical theatre, Musical, Romance
Themes Dance films, Films about music and musicians, Musical films, Téléfilm musical
Actors Abigail Breslin, Debra Messing, Bruce Greenwood, Nicole Scherzinger, Sarah Hyland, Katey Sagal
Roles Frances "Baby" Houseman
Rating32% 1.612771.612771.612771.612771.61277
Été 1963, Baby, fille d'une riche famille américaine, passe ses vacances avec ses parents et sa sœur dans la région des montagnes Catskill dans l'État de New York, à la pension de la famille Kellerman. Elle se trouve mêlée à la vie des employés de la pension et se trouve confrontée à un monde qui lui est complètement étranger, celui de la danse. Malgré le désaccord de son père, Baby va connaître une histoire d'amour avec Johnny, le professeur de danse de l'établissement, issu d'un milieu social très différent de celui de la jeune femme.
Final Girl
Final Girl (2015)
, 1h30
Origin USA
Genres Drama, Thriller, Action, Horror
Themes Serial killer films
Actors Abigail Breslin, Alexander Ludwig, Wes Bentley, Cameron Bright, Francesca Eastwood, Reece Thompson
Roles Veronica
Rating47% 2.357272.357272.357272.357272.35727
The film begins with a young Veronica meeting with a man named William after her parents have died. He asks her how she feels about it and she responds that people die all the time. After a few questions, he then offers to take her in and train her for a job that is only for "special" people. After he explains that his wife and child were killed by "a very bad man", she decides to take him up on his offer.
Maggie
Maggie (2015)
, 1h35
Origin USA
Genres Drama, Thriller, Action, Horror, Apocalyptic and post-apocalyptic fiction
Themes La fin du monde, Medical-themed films, Post-apocalyptic films, Films about religion, Films set in the future, Zombie films, Films about viral outbreaks, Catastrophe épidémiologique, Political films, Dystopian films, Disaster films
Actors Arnold Schwarzenegger, Abigail Breslin, Joely Richardson, Laura Cayouette, John Evermore, Jodie Moore
Roles Maggie Vogel
Rating55% 2.796232.796232.796232.796232.79623
In the present-day American Midwest, society struggles to function in the aftermath of a zombie pandemic barely under control. Maggie Vogel (Abigail Breslin) calls her father from a broken city under curfew; her voicemail urges that he not seek her and that she loves him. Her arm was bitten. Knowing she has only weeks before the "necroambulist virus" turns her cannibalistic, she left home to protect her family. Maggie's father Wade (Arnold Schwarzenegger) has searched two weeks, despite her warning. Finding her in a hospital for the infected, he brings Maggie home to care for her until she must eventually be quarantined. During their return, a zombie attacks Wade at an abandoned gasoline station and he breaks its neck.
Perfect Sisters, 1h38
Directed by Stanley Brooks
Origin Canada
Genres Drama, Thriller, Crime
Actors Abigail Breslin, Georgie Henley, Mira Sorvino, Spencer Breslin, Zoë Belkin, James Russo
Roles Sandra Anderson
Rating56% 2.8024752.8024752.8024752.8024752.802475
On January 18, 2003, police, alerted by a frantic 911 call from a distraught pair of teenage girls, arrived at the girls' Toronto area town house to find their mother dead. It appeared the 44-year-old alcoholic, having slipped into a booze-and-pill stupor, drowned in her own bathwater. The death was ruled accidental by the authorities. In the months that followed, however, police were alerted to rumors and reports that the teenagers had been gossiping to friends about the accident. Police began piecing together rumors that suggested the teens might have had a hand in their mother's death. In fact, rather than an accident, the story that emerged portrayed the two teens as cold-blooded, premeditated killers.
Wicked Blood, 1h32
Origin USA
Genres Drama, Thriller, Action
Actors Abigail Breslin, Alexa Vega, Sean Bean, James Purefoy, Jake Busey, Lew Temple
Roles Hannah Lee
Rating54% 2.7049652.7049652.7049652.7049652.704965
Hannah Lee Baker (Abigail Breslin) is a bright teen girl trapped in the dark Southern underworld of violence and guns, meth labs and vicious biker gangs, and whose only refuge is chess. She lives with Amber (Alexa Vega), her older sister; and her uncle Donny (Lew Temple), an addict. All of them live in fear of their "Uncle" Frank Stinson (Sean Bean), who runs the illegal family business with an iron fist, aided by his psychotic younger brother Bobby (Jake Busey). Things change for the worse when Amber falls in love with Wild Bill Owens (James Purefoy), a meth trafficker who finds himself at war with Frank. Hannah realizes the only way to save her family is by cleverly scheming to pit one pawn against another in a cunning chess game.
August: Osage County, 2h10
Directed by John Wells
Origin USA
Genres Drama, Comedy, Comedy-drama
Themes Films about families, Films about sexuality, Théâtre, Films based on plays
Actors Meryl Streep, Julia Roberts, Ewan McGregor, Abigail Breslin, Sam Shepard, Chris Cooper
Roles Jean Fordham
Rating71% 3.5981453.5981453.5981453.5981453.598145
The title designates time and location: an unusually hot August in a rural area outside Pawhuska, Oklahoma. Beverly Weston (Sam Shepard), an alcoholic, once-noted poet, interviews and hires a young native American woman Johnna (Misty Upham) as a live-in cook and caregiver for his strong-willed and contentious wife Violet (Meryl Streep), who is suffering from oral cancer and addiction to narcotics. Shortly after this, he disappears from the house, and Violet calls her sister and daughters for support. Her sister Mattie Fae (Margo Martindale) arrives with husband Charles Aiken (Chris Cooper). Violet's middle daughter Ivy (Julianne Nicholson) is single and the only one living locally; Barbara (Julia Roberts), her oldest, who has inherited her mother's mean streak, arrives from Colorado with her husband Bill (Ewan McGregor) and 14-year-old daughter Jean (Abigail Breslin). Barbara and Bill are separated, but they put up a united front for Violet.
Ender's Game, 1h54
Directed by Gavin Hood
Origin USA
Genres Science fiction, War, Fantasy, Action, Adventure
Themes Films about animals, Space adventure films, Films about computing, Jeu, Films based on science fiction novels, Films set in the future, Films about insects, Films about extraterrestrial life, Space opera, Children's films, Films about extraterrestrial life, Alien invasions in films, Disaster films
Actors Asa Butterfield, Harrison Ford, Ben Kingsley, Moisés Arias, Aramis Knight, Hailee Steinfeld
Roles Valentine Wiggin
Rating65% 3.2999853.2999853.2999853.2999853.299985
In the future, humanity is preparing to launch an attack on the homeworld of an alien race called the Formics who had attacked Earth and killed millions. Over the course of fifty years, gifted children are trained by the International Fleet to become commanders of a new fleet for this counter-attack.
The Call
The Call (2013)
, 1h30
Directed by Brad Anderson
Origin USA
Genres Thriller, Crime
Themes Films about families, Films about sexuality, Serial killer films
Actors Halle Berry, Abigail Breslin, Morris Chestnut, Michael Eklund, Ella Rae Peck, Michael Imperioli
Roles Casey Welson
Rating66% 3.3499553.3499553.3499553.3499553.349955
A Los Angeles Police Department veteran 9-1-1 operator, Jordan Turner (Berry), receives a call one night from a teenage girl, Leah Templeton (Evie Thompson), fearing for her life as a man breaks into her home. Jordan calmly advises her to conceal herself upstairs, but when the call is disconnected, Jordan calls Leah back, a decision that later costs Leah her life, as the ringing phone gives her location away to the intruder. Jordan attempts to dissuade him from going further over the phone. He responds "It's already done" and hangs up, leaving her distraught. The next day, Jordan sees a television report confirming that Leah has been murdered. Emotionally affected by the incident, Jordan tells her boyfriend, Officer Paul Phillips (Morris Chestnut), that she can no longer handle field calls.
Haunter
Haunter (2013)
, 1h30
Directed by Vincenzo Natali
Origin Canada
Genres Thriller, Horror
Themes Films about children, Time travel films, Ghost films, Temporal paradox
Actors Abigail Breslin, Stephen McHattie, David Hewlett, Peter Outerbridge, Michelle Nolden, Samantha Weinstein
Roles Lisa
Rating59% 2.9512452.9512452.9512452.9512452.951245
Lisa Johnson, the ghost of a teenage girl who becomes aware that she is dead, haunts a house somewhere in northern Ontario. Along with her parents and brother, who are unaware that they are dead, she is stuck on the same day they were murdered in 1985. As she becomes more aware of her circumstances, she realizes that she can make contact with people in other timelines. As she explores this ability, a pale man appears and warns her to stop. Undeterred, Lisa uses personal items from other people killed in the house to make a connection with Olivia, part of a family living in the house in the future who will become the next set of victims.
Zambezia
Zambezia (2012)
, 1h23
Origin South africa
Genres Comedy, Adventure, Animation
Themes Films about animals, Films about birds
Actors Jeremy Suarez, Abigail Breslin, Jeff Goldblum, Leonard Nimoy, Samuel L. Jackson, Jenifer Lewis
Roles Zoe (voice)
Rating58% 2.900622.900622.900622.900622.90062
Kai is a naive, but high-spirited young Peregrine falcon who lives with his father Tendai. After a visit from Gogo and Tini, Kai travels to "Zambezia," a bustling bird city on the edge of the majestic Victoria Falls where he discovers the truth about his origins and learns how to be part of the community. While learning of his father's past, Kai ends up having to work with the Hurricanes to protect Zambezia from the evil rock monitor Budzo who has persuaded the Marabous (who have been left out of the development of Zambezia) to help him with his invasion.
Quantum Quest: A Cassini Space Odyssey, 45minutes
Directed by Harry Kloor
Origin USA
Genres Science fiction
Actors Chris Pine, Amanda Peet, Samuel L. Jackson, Hayden Christensen, James Earl Jones, Sandra Oh
Roles Jeana (voice)
Rating52% 2.618392.618392.618392.618392.61839
The story begins with the Cassini Saturn spacecraft releasing the Huygens Titan probe. We then transition to Earth, where a 12-year-old girl, Jeana (Voiced by Abigail Breslin), places a sun filter over a telescope to view sun spots. She asks her mentor, a Professor "Why is the Sun so bright?" This leads the professor to launch into a scientific explanation about fusion. The little girl laughs, having played this trick on her mentor many times, she says "No I meant bright, bright like happy. In most drawings the sun has a big smile. Is he good, like the man in the moon." Knowing this means she wants a story, the mentor begins to spin a tale, but as a mentor, this one, while entertaining, is also educational.
New Year's Eve, 1h57
Directed by Garry Marshall
Origin USA
Genres Comedy, Romantic comedy, Romance
Themes L'action se déroule en une journée, Nouvel an
Actors Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Abigail Breslin, Jeff Bridges, Robert De Niro
Roles Hailey Doyle
Rating57% 2.8519552.8519552.8519552.8519552.851955
On New Year's Eve, Vice-President of the Times Square Alliance Claire Morgan (Hilary Swank) is making the final arrangements for the ball drop with the help of her friend Police Officer Brendan (Chris "Ludacris" Bridges). Meanwhile, after being nearly run over by a car and denied a vacation, Ahern Records secretary Ingrid Withers (Michelle Pfeiffer) quits her job and offers the deliveryman Paul Doyle (Zac Efron) tickets for the Ahern Records Masquerade Ball if Paul helps her complete a series of New Year's resolutions before midnight, which he accepts.