Search a film or person :
FacebookConnectionRegistration
Alexandra Shipp is a Actor American born on 16 july 1991 at Phoenix (USA)

Alexandra Shipp

Alexandra Shipp
If you like this person, let us know!
Birth name Alexandra Shipp
Nationality USA
Birth 16 july 1991 (27 years) at Phoenix (USA)

Alexandra Shipp (born July 16, 1991) is an American actress. Shipp is most notable for her role as KT Rush on the show House of Anubis. She has also appeared in Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel, Switched at Birth, and Victorious. Shipp starred in Drumline: A New Beat. Shipp played Aaliyah in the Lifetime biopic Aaliyah: The Princess of R&B. She will play a younger version of the Marvel Comic book character Storm in X-Men: Apocalypse in 2016.

Shipp was raised in Phoenix, Arizona. Her father is African-American and her mother is Caucasian. She acted in plays from a young age and met her manager at 14; her very first audition was for Nickelodeon. Alexandra moved to Los Angeles at the age of 17 to pursue an acting career.

Biography

Enfance et formation
Originaire de Phoenix, sa mère, caucasienne, est professeur de yoga et son père, afro-américain, est un musicien. Elle a un frère James. Elle est formée à la Squaw Peak Elementary School et St. Mary's Catholic High School.

Alexandra Shipp commence à prendre goût à la comédie en jouant dans des pièces de théâtre très jeune et c'est à seulement 14 ans qu'elle rencontre son manager. Elle décide de mettre toutes les chances de son côté pour percer en tant qu'actrice. C'est ainsi qu'elle finit par déménager à Los Angeles dès ses 17 ans.


Carrière
Débuts (Aaliyah/Straight Outta Compton)
En 2009, elle décroche un seconde rôle dans le deuxième volet des aventures d'Alvin et les chipmunks, mélangeant prises de vues réelles et images de synthèse. En 2011 et 2012, elle fait une apparition dans les séries Switched et Victorious.

L'année 2013, c'est la chaîne pour enfants Nickelodeon qui lui donne sa chance : après quelques castings, elle est retenue pour l'un des rôles principaux de la troisième saison de la série télévisée Anubis. Il s'ensuit une participation, à la télévision, au téléfilm Drumline : a new beat et une intervention dans la série Awkward.

Elle se fait repérer et se voit confier le rôle de la chanteuse Aaliyah dans le biopic, très controversé, Aaliyah the princess of RnB, à la place de Zendaya. En parallèle, la jeune fille n'abandonne pas son autre passion : la musique. Familière du piano, de la guitare et dotée d'une jolie voix, elle écrit elle-même ses chansons depuis toute petite. Alexandra sort son premier EP en 2014. La même année, elle apparait dans la série américaine Ray Donovan et joue dans plusieurs épisodes du feuilleton télévisé Des jours et des vies.

En 2015, on la retrouve au casting du biopic Straight Outta Compton, sur le groupe de rap américain légendaire NWA. Le film est un énorme succès commercial et critique. Doté d'un budget de 28 millions de dollars, il en engrange + de 160 millions sur son territoire et au cumul mondial, dépasse les 200 millions de recettes. Elle apparaît également dans un épisode de la série télévisée américaine Your Family or Mine.


Révélation (Saga X-Men)

2016, l'année de la révélation internationale : elle rejoint la distribution du blockbuster, X-Men Apocalypse, où elle interprète la version jeune du personnage de Tornade, précédemment tenue par l'actrice oscarisée Halle Berry. Doté d'un budget de 178 millions de dollars, le film engrange plus de 540 millions de dollars au box office mondial. Pour son interprétation, Alexandra est nommée aux Teen Choice Awards dans la catégorie Meilleure Révélation. L'actrice a du apprendre à parler l'arabe pour les besoins du tournage ainsi que l'historique du personnage issus des comics pour mieux s'en imprégner, elle n'a pas hésité à se raser le crâne, évoquant un effet libérateur.

Après une intervention dans un court métrage horrifique, elle termine l'année en étant au casting du film américain indépendant Dude , d'Olivia Milch aux côtés de Lucy Hale.

En 2017, elle rejoint Brianna Hildebrand et Josh Hutcherson pour la comédie horrifique Tragedy Girls, qui se fait remarquer lors de nombreux festival du cinéma indépendant et permet aux deux actrices principales de remporter le titre de meilleure actrice lors du Festival du film d'horreur à Brooklyn. Cette même année, l'ensemble du casting d'X-Men: Apocalypse est nommée dans la catégorie Meilleure distribution lors de la cérémonie des Kids' Choice Awards.

Pour 2018, elle renfile le costume de la mutante Tornade, dans le prochain film de la franchise X-Men, X-Men: Dark Phœnix, retrouvant Sophie Turner et Tye Sheridan pour faire face à Jessica Chastain. Toujours en partenariat avec la Fox, elle décroche l'un des rôles principaux de l'adaptation au cinéma du roman Simon Vs. The Homo Sapiens Agenda aux côtés de Nick Robinson, Jennifer Garner et Josh Duhamel. En avril 2017, elle rejoint la distribution du thriller psychologique Spinning Man avec Pierce Brosnan, Guy Pearce et Minnie Driver. Le film, attendu dans les salles pour 2018, est basé sur le roman de George Harrar et raconte l'histoire d'un professeur, père de famille, dont le passé scandaleux surgit et révèle un certain nombre de relations avec ses étudiants.

Elle est ensuite invitée par le réalisateur Tim Story, à rejoindre la suite du film d'action à succès, Shaft, Son of Shaft, dans lequel elle partagera la vedette aux côtés de Jessie Usher qui incarne le fils du personnage joué par Samuel L. Jackson dans le premier volet. Elle donne aussi la réplique à Ashley Judd pour le drame A Dog's Way Home qui raconte les péripéties de Bella, un chien qui va vivre un périple tumultueux pour retrouver son propriétaire.

2018 s'avère être une année charnière pour l'actrice puisqu'elle est honorée du prix Max Mara Face of the Future 2018, qui récompense un jeune espoir du cinéma international, lors de la cérémonie des Women In Film Crystal + Lucy Awards à Beverly Hills. Elle succède à des actrices comme Chloë Grace Moretz, Zoë Saldana ou encore Emily Blunt.


Vie privée
Durant le marathon promotionnel d'X-Men: Apocalypse, les médias parlent d'une potentielle romance entre l'actrice et son collègue James McAvoy, les principaux intéressés prennent la décision de ne pas apporter de réponses à ses rumeurs. Cependant, l'acteur officialise son divorce peu de temps après.

Best films

Straight Outta Compton (2015)
(Actress)

Usually with

Simon Kinberg
Simon Kinberg
(4 films)
Stan Lee
Stan Lee
(4 films)
John Ottman
John Ottman
(1 films)
James McAvoy
James McAvoy
(4 films)
Source : Wikidata

Filmography of Alexandra Shipp (8 films)

Display filmography as list

Actress

X-Men: Dark Phoenix
Directed by Simon Kinberg
Origin USA
Genres Science fiction, Action, Adventure
Themes Superhero films, Super-héros inspiré de comics
Actors James McAvoy, Michael Fassbender, Sophie Turner, Jennifer Lawrence, Tye Sheridan, Alexandra Shipp
Roles Ororo Munroe / Storm

Dix ans après les événements liés à l'attaque d'Apocalypse, les mutants sont devenus des héros nationaux. Le professeur Xavier se retrouve en couverture du magazine Time. Sa fierté ayant gonflé, il envoie son équipe sur des missions de plus en plus dangereuses. C’est lors de l’une d’entre elles, se passant dans l’espace, que le X-Jet est touché par les rayons d’une éruption solaire. L'énergie éveille une force maléfique chez Jean Grey.
The New Mutants
Origin USA
Genres Science fiction, Action, Adventure, Horror
Themes Superhero films, Super-héros inspiré de comics
Actors Anya Taylor-Joy, Maisie Williams, Alice Braga, Charlie Heaton, Henry Zaga, Antonio Banderas
Roles Ororo Munroe / Storm

Les Mutants sont les plus dangereux, pour eux-mêmes comme pour les autres, lorsqu’ils découvrent leurs pouvoirs. Détenus dans une division secrète contre leur volonté, cinq nouveaux mutants doivent apprivoiser leurs dons et assumer les erreurs graves de leur passé. Traqués par une puissance surnaturelle, leurs peurs les plus terrifiantes vont devenir réalité.
Shaft
Shaft (2019)

Directed by Tim Story
Origin USA
Genres Action, Crime
Actors Richard Roundtree, Samuel L. Jackson, Jessie Usher, Alexandra Shipp, Regina Hall, Avan Jogia

John Shaft III est un expert en informatique du FBI, spécialiste en cybercrime. Il ne voit que très rarement son père, John Shaft II, lui-même neveu du célèbre John Shaft. Père et fils vont cependant devoir faire équipe pour une enquête après le meurtre d'un amis d'enfance de Shaft Jr. nommé J.J..
Deadpool 2
Deadpool 2 (2018)

Directed by David Leitch, David Leitch
Origin USA
Genres Science fiction, Comedy, Action, Adventure
Themes Superhero films, Super-héros inspiré de comics
Actors Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin, Brianna Hildebrand, Stefan Kapicic, Zazie Beetz
Roles Ororo Monroe / Storm (uncredited)
Rating77% 3.8966053.8966053.8966053.8966053.896605
Deadpool forme une équipe de mutants appelée X-Force pour protéger un jeune mutant d'un soldat qui voyage dans le temps.
Love, Simon, 1h50
Directed by Greg Berlanti
Origin USA
Genres Drama, Comedy, Comedy-drama, Romance
Themes L'adolescence, Films about children, Films about sexuality, LGBT-related films, LGBT-related film
Actors Nick Robinson, Josh Duhamel, Jennifer Garner, Katherine Langford, Miles Heizer, Alexandra Shipp
Roles Abby Suso
Rating77% 3.858833.858833.858833.858833.85883
Un adolescent, Simon Spier, fait face à un problème : alors qu'il cache son homosexualité, un courrier électronique révélant son secret tombe entre de mauvaises mains…
X-Men: Apocalypse, 2h24
Directed by Bryan Singer
Origin USA
Genres Science fiction, Fantasy, Action, Adventure
Themes Superhero films, Super-héros inspiré de comics
Actors James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Oscar Isaac, Hugh Jackman, Nicholas Hoult
Roles Ororo Munroe / Storm
Rating69% 3.4943153.4943153.4943153.4943153.494315
Since the dawn of civilization, Apocalypse, the first and most powerful mutant was worshiped as a god. Amassing the powers of many other mutants, he became immortal and invincible. Upon awakening after thousands of years, he is disillusioned with the world as he finds it and recruits a team of powerful mutants to cleanse humanity and create a new world order, over which he will reign. As the fate of the Earth hangs in the balance, Raven with the help of Professor X must lead a team of young X-Men to stop their nemesis.
Straight Outta Compton, 2h27
Directed by F. Gary Gray
Origin USA
Genres Drama, Biography, Musical
Themes Dance films, Medical-themed films, Films about music and musicians, Films about drugs, Films about racism, Hip hop films, Musical films, Gangster films, HIV/AIDS in film
Actors Aldis Hodge, Paul Giamatti, Neil Brown, Jr., O'Shea Jackson Jr., Corey Hawkins, Jason Mitchell
Roles Kim
Rating78% 3.9486953.9486953.9486953.9486953.948695
In 1986, Eric "Eazy-E" Wright enters a crack-house to sell drugs, but, it is soon raided by the police, who gain entry into the house via a battering ram. Eazy escapes through the house's rear window. Later, Eazy goes to a club with Lorenzo "MC Ren" Patterson to see friends Andre "Dr. Dre" Young, O'Shea "Ice Cube" Jackson and Antoine "DJ Yella" Carraby, who perform the song "Gangsta Gangsta", while Eazy and Ren stand in the audience. After Dre leaves the club, he is arrested after breaking up a fight involving his brother, Tyree. Eazy bails him out the next day. The next morning, Dre talks to Eazy about investing money into a start-up record label, in order to record a track that Cube has written. Cube and Dre want rappers H.B.O.(Homeboys Only) to record the track. Eazy agrees to fund the project. After a conflict arises during the recording session, H.B.O. leaves and Dre convinces Eazy to perform the track. They record and release "Boyz-n-the-Hood". Jerry Heller approaches Eazy and asks if he can be their manager. The group accepts Heller's offer. While performing "Dopeman", they garner the attention of Bryan Turner, a producer at Priority Records, with which they sign. Afterwards, N.W.A commences recording their debut album, "Straight Outta Compton", with Heller. During one of the sessions, they are harassed by some police officers. Frustrated by the situation, Cube writes "Fuck tha Police".
Drumline: A New Beat
Directed by Bille Woodruff
Genres Drama, Comedy, Musical
Themes Films about music and musicians, Films about sexuality, LGBT-related films, LGBT-related films, LGBT-related film
Actors Nick Cannon, Alexandra Shipp, Leonard Roberts, Jordan Calloway, LeToya Luckett, Mario Van Peebles
Roles Dani Bolton
Rating51% 2.562392.562392.562392.562392.56239
The story follows Danielle (Dani) Raymond (Alexandra Shipp), an upper class Brooklyn girl who defies her parents in order to attend a college in Atlanta so she can join - and revitalize - their once-prominent drum line. Dani's quest to become the first female section leader of the drum line in the school's history will be hampered by upperclassmen (including her cousin, Tyree (Jeff Pierre), her feelings for fellow band mate and rival, Jayven (Jordan Calloway), and the school's crosstown rivals.
Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel, 1h28
Directed by Betty Thomas
Origin USA
Genres Comedy, Fantasy, Musical, Animation
Themes Films about music and musicians, Musical films, Children's films
Actors Zachary Levi, David Cross, Jason Lee, Justin Long, Matthew Gray Gubler, Wendie Malick
Roles Valentina
Rating45% 2.2682252.2682252.2682252.2682252.268225
During a benefit concert in Paris, France, David Seville (Jason Lee) is injured. Having to recuperate there, Dave asks his aunt (Kathryn Joosten) to look after the Chipmunks, Alvin (Justin Long), Simon (Matthew Gray Gubler) and Theodore (Jesse McCartney). Arrangements are also made for them to go to school at West Eastman High School. After another accident, the Chipmunks are left in the care of Toby (Zachary Levi), Jackie's grandson. Meanwhile, Ian Hawke (David Cross) lives in the basement of JETT Records. Three singing female chipmunks, Brittany (Christina Applegate), Jeanette (Anna Faris) and Eleanor (Amy Poehler), also known as The Chipettes, emerge and Ian hires them as plot to get back at the Chipmunks and revive his career.