, 1h25 Directed byLaurent Heynemann ActorsFrancis Huster, Marianne Basler, José Garcia, Jean-Yves Berteloot, Aladin Reibel, Philippe Duclos Roles Le professeur Rating72% Vanessa Wenger (Marianne Basler), la redoutée patronne de « Téléaudience », une entreprise qui mesure le succès des émissions de télévision, est abreuvée de lettres de menaces, aussi anonymes qu'inquiétantes. Le commissaire Baudrillard (Francis Huster) est chargé du dossier. Cet élégant amateur de peinture abstraite, qui ne peut vivre sans un livre entre les mains, se demande bien pourquoi il a été choisi pour plonger dans l'univers un peu fallacieux de la télévision. Redif (José Garcia), son assistant, se réjouit ouvertement. La petite lucarne, c'est sa drogue, Navarro et Columbo sont, pour lui, des héros. Baudrillard commence son enquête, tandis que les lettres de menaces s'accumulent et que les cadavres ont une fâcheuse tendance à les imiter.
Simon Reggiani contraint son père Serge, souffrant d'une addiction à l'alcool, à se faire hospitaliser pour suivre, avec d'autres, une cure de désintoxication.
, 2h15 Directed byBertrand Tavernier OriginFrance GenresDrama, War ThemesFrench war films, Political films ActorsPhilippe Noiret, Sabine Azéma, Maurice Barrier, Pascale Vignal, Jean-Pol Dubois, François Perrot Roles Alice Rating74% Set in October 1920, it tells the story of Major Dellaplane, a man whose job is to find the identities of unknown dead soldiers after World War I. Dellaplane forms a relationship with a woman who is looking for her missing husband, but a dilemma begins when he learns that her husband may still be alive. The movie is a sensitive examination of the deep psychological scars left behind by the Great War, clear of sentiment yet with delicately nuanced irony.
, 1h30 Directed byBertrand Tavernier, Jean Achache OriginFrance GenresDrama ThemesPeinture ActorsLouis Ducreux, Michel Aumont, Sabine Azéma, Monique Chaumette, Geneviève Mnich, Jean-Roger Milo Roles la serveuse Rating73% The story takes place during a Sunday in the late summer of 1912. Monsieur Ladmiral is a painter without any real genius and in the twilight of his life. Since the death of his wife, he lives alone with Mercedes, his servant. As every Sunday, he invites Gonzague, his son, a steady young man, who likes order and propriety, accompanied by his wife, Marie-Thérèse and their three children, Emile, Lucien and Mireille. That day, Irène, Gonzague's sister, a young non-conformist, liberated and energetic woman, upsets this peaceful ritual and calls into question her father's artistic choices.