George Siegmann is a Actor, Director and First Assistant Director American born on 7 february 1882 at New York City (USA)
George Siegmann
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Nationality USABirth 7 february 1882 at New York City (
USA)
Death 22 june 1928 (at 46 years) at Hollywood (
USA)
George Siegmann (February 8, 1882 in New York City – June 22, 1928 in Hollywood, California) was an American actor in the silent film era. He is listed as having been in over 100 films. His more notable roles include Silas Lynch in Griffith's Birth of A Nation (1915), Porthos in The Three Musketeers (1921), Bill Sikes in Oliver Twist (1922), the guard in the 1927 film The Cat and the Canary, and Dr. Hardquanonne in The Man Who Laughs (completed in 1927, released in 1928).
In June 1915, Siegmann was seriously injured in the crash of a car driven by film actor and director Todd Browning, who was also badly hurt. Another passenger, film actor Elmer Booth, was killed instantly in the crash. Siegmann had four broken ribs, a deeply lacerated thigh, and internal injuries.
In 1927, Siegmann married Maud Darby. About a year later, in 1928, after a long illness, he died of pernicious anemia. Biography
Comme acteur, George Siegmann débute dans Confidence, court métrage de D. W. Griffith sorti en 1909. Dans les années 1910, il contribue à de nombreux autres courts métrages réalisés par Griffith et Oscar Apfel, entre autres. Il retrouve également Griffith sur le long métrage La Conscience vengeresse (1914, avec Henry B. Walthall et Blanche Sweet), puis quatre autres avec Lillian Gish, Naissance d'une nation (1915), Intolérance (1916), Le Grand Amour (1918) et Cœurs du monde (1918).
Parmi les cent-vingt-six films muets américains au total où il apparaît, mentionnons encore Les Trois Mousquetaires de Fred Niblo (1921), où il personnifie Porthos, aux côtés de Douglas Fairbanks (D'Artagnan), Léon Bary (Athos) et Eugene Pallette (Aramis), ainsi que Scaramouche de Rex Ingram (1923), avec Ramón Novarro dans le rôle-titre et Alice Terry. Son dernier film est L'Homme qui rit de Paul Leni (avec Mary Philbin et Conrad Veidt), sorti en 1928, année de sa mort prématurée, des suites d'une anémie.
En outre, George Siegmann est le réalisateur de seize films muets (six étant des courts métrages), sortis de 1915 à 1919, dont How Hazel Got Even (1915), Atta Boy's Last Race (1916) et The Little Yank (1917), tous trois avec Dorothy Gish.
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