Cette nostalgique leçon d'histoire recèle les trésors cachés des plus grandes comédies musicales de la MGM ainsi que de nombreux autres extraits merveilleux mais moins célèbres, avec Esther Williams, Jimmy Durante, Eleanor Powell et même Clark Gable chantant et dansant. « Il était une fois Hollywood » est une véritable gourmandise pour cinéphiles et amateurs de comédies musicales.
Director Andrew J. Kuehn has excerpted brief segments of terror and suspense in a wide variety of suspenseful (including humorously so, ex. Abbott & Costello Meet Frankenstein, Saturday the 14th) films and strung them together with added commentary, as well as some enacted narrative, to create a compilation of fright-inducing effects. Halloween actor Donald Pleasence and Dressed to Kill star Nancy Allen provide the commentary on topics such as "sex and terror" (Dressed to Kill, Klute, Ms. 45, The Seduction, When a Stranger Calls), loathsome villains (Dracula, Frankenstein, Friday the 13 1 and/or 2, Halloween I and II, Marathon Man, Nighthawks, The Texas Chain Saw Massacre, Touch of Evil, Vice Squad, Wait Until Dark, What Ever Happened to Baby Jane?), "natural terror" (Alligator, The Birds, Frogs, Jaws 1 and 2, Nightwing) and the occult (An American Werewolf in London, Rosemary's Baby, The Exorcist, The Omen, Carrie, The Shining). In one segment of the anthology, legendary filmmaker Alfred Hitchcock presents his concepts of how to create suspense in a clip from Alfred Hitchcock: Men Who Made The Movies.
The title is derived from the source material for Apocalypse Now, the Joseph Conrad novella Heart of Darkness. Using behind-the-scenes footage, and narrated by Eleanor Coppola, it chronicles how production problems including bad weather, actors' health and other issues delayed the film, increasing costs and nearly destroying the life and career of Francis Ford Coppola. In 1990, Eleanor Coppola turned her material over to two young filmmakers, George Hickenlooper and Fax Bahr (co-creator of MADtv), who then shot new interviews with the original cast and crew and intercut them with her existing material. After a year of editing, Hickenlooper, Bahr, and Coppola debuted their film at the 1991 Cannes Film Festival to universal critical acclaim.
In 1996, Mark Borchardt, a blue-collar suburbanite, dreams of being a filmmaker. However, he is also an unemployed, deeply indebted, borderline alcoholic who still lives with his parents and is estranged from his ex-girlfriend, who is threatening to revoke custody of their three children. He acknowledges his various failures but aspires to one day make more of his life.
Au début des années 1970, après les succès en Europe des films El Topo et La Montagne sacrée, le producteur français Michel Seydoux propose au réalisateur Alejandro Jodorowsky de produire son prochain film, lui laissant carte blanche. Jodorowsky se lance alors dans son projet le plus ambitieux : l'adaptation du roman Dune de Frank Herbert, qu'il n'a pas lu au départ, donnant par hasard le nom de cette œuvre à Seydoux car il en a entendu du bien par un ami. Mais, stimulé par le roman, il souhaite en faire une expérience spirituelle qui changera la vision des spectateurs, ce projet devenant pour lui un idéal mystique et conceptuel, du fait notamment de la présence dans le roman de l'épice, qu'il relie avec les excès de son époque (utilisation du LSD par les hippies, etc.).
Considéré comme le film le plus rentable de tous les temps, Gorge profonde fut bien plus qu'une curiosité pour adultes et une réussite financière. Sorti en 1972, au moment où les Etats-Unis découvraient les mouvements pour la libération sexuelle et les valeurs de la contre-culture, ce film au contenu sexuellement explicite déclencha une tempête sociale et politique sans précédent.
Gorge profonde devint un phénomène culturel majeur, dont l'impact se ressent encore aujourd'hui. Plus de trente ans après les scandales provoqués par ce classique du cinéma porno, le documentaire Inside Deep throat examine l'incroyable abîme entre les modestes intentions des créateurs du film et l'héritage qu'ils ont involontairement laissé.
Mexican filmmaker Sebastián (Gael García Bernal) and his executive producer Costa (Luis Tosar) arrive in Cochabamba, Bolivia, accompanied by a cast and crew, prepared to create a film depicting Columbus's first voyage to the New World, the imposition of Columbus’ will upon the natives, and the subsequent indigenous rebellion. Cognizant of his limited budget, producer Costa elects to film in Bolivia, the poorest country in South America. There, impoverished locals are thrilled to earn just two dollars a day as extras in the film, and willingly engage in physical labor for set preparation. Costa saves many thousands of dollars by having underpaid extras perform tasks meant to be completed by experienced engineers.
Ce sont des séries de bobines de films de 35 mm allemandes, anonymes, sans générique, portant la seule inscription : Das Ghetto, retrouvées dans les années 1950 qui sont à l'origine du film de Yahel Hersonski. Ces bobines constituent un « documentaire » allemand sur le ghetto de Varsovie durant la Seconde Guerre mondiale. Dans les années 1990, la découverte d'une bobine manquante viendra éclairer la propagande qui se cachait dans les premières images retrouvées et le véritable but des Allemands qui réalisèrent ces images.
The film interviews fans of The Shining who, using their own brands of film analysis, connect Kubrick's film with (among others) genocide of Native Americans, the Holocaust, and the Apollo 11 moon landing. The interviewees are not seen in Room 237, but rather, their commentaries and claims about the film are heard over a variety of visual clips (primarily from the film The Shining itself) which loosely connect with their dialogue.
There are five cameras — each with its own story. When his fourth son, Gibreel, is born in 2005, self-taught cameraman Emad Burnat, a Palestinian villager, gets his first camera. At the same time in his village of Bil’in, the Israelis begin bulldozing village olive groves to build a barrier to separate Bil'in from the Jewish Settlement Modi'in Illit. The barrier's route cuts off 60% of Bil'in farmland and the villagers resist this seizure of more of their land by the settlers.
Le film présente James Franco et Travis Mathews dans leur propre rôle, travaillant ensemble sur un projet de film dont le but est d'imaginer et de recréer les 40 minutes du film La Chasse sorti en 1980, contenant des scènes à caractère sexuel explicite, qui avaient alors été censurées et supprimées. Les autres acteurs présents à l'écrans sont Val Lauren, Christian Patrick, Brenden Gregory, Brad Roberge, Colin Chavez et A.J. Goodrich.
A European filmmaker is making a movie with children living in a foster home for socially excluded youngsters in Tangier, Morocco. While filming, the director's unorthodox methods of working cause his relationship with the children to disintegrate to such a point that the initial course of the project is altered.
Avec Buster Keaton est un documentaire de 1965 sur le tournage du film The Railrodder (avec Buster Keaton), également tourné en 1965. Bien qu'il ne s'agisse que d'un documentaire de production, ce film est en fait plus long que The Railrodder, qui ne dure que 24 minutes. Les deux films ont été produits par l'Office national du film du Canada.
Avec Buster Keaton montre des extraits de précédents films de Keaton, Butcher Boy (1917), The frozen north (1922), Seven Chances (1925), et le mécano de la Générale (1927). Le film a été réalisé par John Spotton et narré par Michael Kane.