Des aphrodisiaques permettent à un fou du roi (Woody Allen) de trouver la clé qui lui ouvrira les portes du cœur de la reine (Lynn Redgrave), avant de s'apercevoir que la clé de sa ceinture de chasteté lui serait tout de même plus utile.
New York, I Love You est, comme pour Paris, je t'aime, un travail collectif de onze courts-métrages, faisant chacun environ dix minutes. Les réalisateurs ayant participé au film ont filmé leur segment dans les cinq boroughs de New York. Chaque segment n'a pas de lien direct avec les autres mais tous tournent autour du même thème : trouver le grand amour et le plaisir du sexe.
Director Andrew J. Kuehn has excerpted brief segments of terror and suspense in a wide variety of suspenseful (including humorously so, ex. Abbott & Costello Meet Frankenstein, Saturday the 14th) films and strung them together with added commentary, as well as some enacted narrative, to create a compilation of fright-inducing effects. Halloween actor Donald Pleasence and Dressed to Kill star Nancy Allen provide the commentary on topics such as "sex and terror" (Dressed to Kill, Klute, Ms. 45, The Seduction, When a Stranger Calls), loathsome villains (Dracula, Frankenstein, Friday the 13 1 and/or 2, Halloween I and II, Marathon Man, Nighthawks, The Texas Chain Saw Massacre, Touch of Evil, Vice Squad, Wait Until Dark, What Ever Happened to Baby Jane?), "natural terror" (Alligator, The Birds, Frogs, Jaws 1 and 2, Nightwing) and the occult (An American Werewolf in London, Rosemary's Baby, The Exorcist, The Omen, Carrie, The Shining). In one segment of the anthology, legendary filmmaker Alfred Hitchcock presents his concepts of how to create suspense in a clip from Alfred Hitchcock: Men Who Made The Movies.
Les interlocuteurs discutent de sujets aussi variés que la caféine, les glaces à l'eau, Abbott et Costello, les théories du complot contre Elvis Presley, l'art de préparer le thé anglais, les inventions de Nikola Tesla, le groupe rock imaginaire Sqürl, le Paris des années 1920 ou l'utilisation de la nicotine comme insecticide.
During a traffic stop at night, a cop is stabbed to death by someone leaping from the bushes. A killer is terrorizing a local California area and the TV and radio are reporting that the cop is his fifth victim.
Génération AMOUR...Au fil des quartiers, des histoires d'amour passager, voilé, mimé, vampirisé, malmené ou révélé...Un Pari(s) moderne émouvant et drôle, un film plein de vie(s) sur le thème de l'Amour.
The film is set on New Year's Eve, and starts with Sam (Marc Lawrence), the previous bellhop of the Hotel Mon Signor, briefing his replacement, Ted (Tim Roth), about the job.
The Hand
Miss Hua, a beautiful, 1960s high-end call girl is visited by a shy dressmaker's assistant Zhang, to take her measure. He hears the sounds of sex, as he waits in her living room. He is drawn towards her but there is no meeting ground between the two individuals from completely different classes. She summons him when her client leaves. She tells him, she will supply him with an aid to his memory. He will think about her while designing her clothes, she says.
De grands airs d'opéra vus par dix réalisateurs sur des musiques de Charpentier, Korngold, Leoncavallo, Lully, Puccini, Rameau, Verdi, Wagner. L'image est parfois sans rapport avec le thème de l'opéra, d'autres fois plus proche.
A professor traveling on a train overhears a fellow passenger make a comment about "America". The professor then asks: "Which America?" This provides a lead-in for multiple tales of American life. There is the tale of Mrs. Riordan, an elderly lady from Boston. She is upset about not having been counted in the 1950 census. She asks a newspaper editor named Callaghan to intervene on her behalf, and he makes the mistake of not taking her seriously.
L'action se situe dans les pays d'origine des metteurs en scène.
Angleterre (Maître en la demeure) : Le chauffeur d'un lord se fait passer pour son patron afin de charmer les hôtesses de l'air qu'il invite dans le château de son maître...
Une anthologie de films courts dédiés à la ville brésilienne de Rio de Janeiro. Chacun des récits, en véritable déclaration d'amour, révèle un quartier et une caractéristique de la cité à travers le drame social, le conte spirituel, la chronique de moeurs, la comédie sentimentale ou la satire.
Après les films à sketches Paris, je t'aime et New York, I Love You, c'est au tour de la capitale berlinoise d'être passée au crible par divers grands réalisateurs. 10 segments sont attendus.